• Betüméret növelése
  • Feliratkozás a Szabd Fold Online hírcsatornára
  • Cikk nyomtatása

A 6 legjobb étel férfiaknak

Nem csak a nőket érdekli, mit mutat a tükör és hol áll meg a mérleg a nyelve. A férfiak is elidőznek a kirakatüvegek előtt, ők is megrémülnek, ha nem éri be őket a nadrág. Ahogyan az urak megcsodálnak egy csinos nőt, bizony, a hölgyek tekintete is megakad egy kidolgozott felsőtesten.

Természetesen a külső nem minden. Egyre több férfinak van igénye – nagyon helyesen – a jó külső mellett a belső egészségre is, hiszen ép testben ép lélek. Az alábbiakban szereplő hat étel elengedhetetlen a meglett férfiember étrendjéből. Nem csak a testsúlynak, de az önbizalomnak, a vitalitásnak és az agyműködésnek is jót tesznek ezen étkek. Fogyassza napi rendszerességgel, sőt az sem baj, ha a kedvese is megkívánja az egészséges táplálékokat!

Szardínia, a szív egészségéért
A szardínia az egyik legtöbb ómega-3 zsírsavat tartalmazó étel. A legjobb, ha nem a konzervváltozatot vásároljuk, hiszen úgy igazán minőségi és tiszta halhoz jutunk. Sajnos, ez a drágább verzió, de így biztosan adalékanyag-mentes ételt teszünk az asztalra. A konzerv olcsóbb, de ebből is igyekezzünk minőségi szardíniát vásárolni. A szardínia magas proteintartalma és alacsony telítettzsírsav-mennyisége miatt igazán szívbarát étel, egy adag fedezi az egész napra szükséges kalciummennyiséget is. Ha konzervet veszünk, igyekezzünk sómenteset választani! Készíthetünk belőle halkrémet vagy salátát is.

Szardíniakrém
Hozzávalók 4 személyre:
2 szardíniakonzerv; 1 szál friss vagy 1 ek. szárított rozmaring, 2 dl joghurt; 10 dkg vaj; kevés light majonéz; cseppnyi citromlé; só, bors.
Elkészítés
A szardíniáról öntsük le a levet és villával alaposan törjük össze. Keverjük habosra az előzőleg a hűtőből kivett vajjal. Adjuk hozzá a joghurtot és egy nagyon kevés majonézt. Fűszerezzük sóval, borssal és rozmaringgal, majd az egészet dolgozzuk össze. A legvégén csepegtessünk rá pár csepp citromlevet. Pirítóssal tálaljuk.

Szardíniasaláta
Hozzávalók 4 személyre:
25 dkg szardínia vagy 2 szardíniakonzerv; 20 dkg főtt burgonya; 20 dkg zöldborsó; 20 dkg sárgarépa; 1 ek. mustár; 2 ek. natúr joghurt; citrom leve; só; bors.
Elkészítés:
A burgonyát, a répát kockákra vágjuk és a zöldborsóval együtt feltesszük főni. Ha megpuhult, leszűrjük, lehűtjük, a szardíniát villával összetörjük. (Ha konzerv, a levét lecsepegtetjük.) A szardíniát összekeverjük a zöldségekkel, leöntjük a joghurttal, hozzákeverjük a mustárt, majd sóval, borssal ízesítjük. Hűtőben érleljük egy-két órán keresztül, majd hidegen tálaljuk.

Mogyoró­, a prosztata egészségéért
A mogyorófélék, kiváltképpen a brazil mogyorók, igen gazdagok szelénben. Ennek az ásványi anyagnak köszönhetően előzhetik meg a férfiak a prosztatarák kialakulását. Sajnos, a szelén mérgező is lehet, ha 400 mikrogrammnál nagyobb mennyiség kerül a szervezetbe. Ez a veszély azonban a mogyorófélékkel kapcsolatban nem fenyeget. A brazil mogyorónak ugyan magas a szeléntartalma, de egy adag így sem tartalmaz többet 100 mikrogrammnál. Egy-két szem brazil mogyoró, elkeverve más rágcsálnivalóval, tökéletes védelem lehet a prosztata számára.

Szójabab, a jó hangulatért
A jó hangulat sok mindenért felelős. Amennyiben pozitívan állunk az élet dolgaihoz, jobban tudjuk kontrollálni étkezési szokásainkat is. Egészségesebb ételek kerülnek az asztalra, jobb lesz a vérkeringés és a szervezet oxigénellátása is javul. Ebben lehet nagy segítség a szójabab, amely kifejezetten hangulatjavító ételként híresült el. Egyrészt rostokban és egészséges szénhidrátokban gazdag, magas az ómega-3 zsírsavtartalma, ezenkívül nagy szerepet játszik a vércukorszint egészséges szinten tartásában. Mindezek együttesen, valamint a magas fehérjetartalom segít megakadályozni a depresszió, valamint a depressziós tünetek kialakulását. Japánban már célirányosan hangulatjavítóként fogyasztják a szójababot. Akár nassolnivaló formájában, akár salátákban vagy húsételek mellé nagyszerű étel!

Szezámmag, mint potencianövelő
Olcsó, könnyen beszerezhető, feltűnés- és mellékhatásoktól mentes. Aminosavakban igen gazdag, stabilizálja a vérnyomást, és segít, hogy a vér akadálytalanul áramolhasson az artériákban. Ennek köszönhetően növeli a szexuális étvágyat, így ha valaki sűrűbb összebújásra vágyik, csempésszen szezámmagot kedvese ételeibe. Megszórhat vele salátákat, vagy készíthet szezámmagos kenyérből szendvicset. De nagyszerű választás lehet egy szezámmagos bundába bújtatott csirke, vagy szezámmal dúsított hummusz is.

Kínai szezámmagos csirkefalatok
Hozzávalók 4 személyre:
50 dkg csirkemellfilé
A masszához:: 20 dkg liszt; 1 tojás; 1 cs. sütőpor; csipetnyi étkezési keményítő; olaj, só; víz.
A mázhoz:: ecet; méz; olaj; szezámmag; csilipaprika.
Elkészítés:
A csirkemellet megmossuk, lesózzuk, apró kockákra vágjuk és félretesszük. A liszttel, a sütőporral, a keményítővel, a tojással, sóval és kis vízzel masszát készítünk. Wokban olajat forrósítunk, a csirkemelldarabokat egyenként a masszába mártjuk, hirtelen kisütjük, majd félretesszük. Nagyobb edényben egy kis kanál ecetet, mézet, kevés olajat, apróra vágott csilipaprikát és legalább kétmaréknyi szezámmagot összemelegítünk, és ebbe a mázba forgatjuk a kisült csirkefalatokat. Nagy adag zöld salátával vagy barna rizzsel tálaljuk.

Fekete áfonya, a jó memóriáért
Festékanyagai, amelyek a kék színét adják, értékesebb elemekből állnak, mint amilyenek a gyümölcshúsban vannak. Ezek az úgynevezett antocianinok bioaktív tulajdonságúak, segítenek megőrizni az ember egészségét. Olyan betegségekkel szemben lehetnek hatékonyak, mint a szív- és érrendszeri bajok, valamint a Parkinson- és az Alzheimer-kór. Az idegrendszerre gyakorolt hatása is igen jelentős, hiszen az áfonya segít megoldani az emlékezési problémákat, valamint
az öregedést is lassítja. Ha éppen nincs szezonja a gyümölcsnek, akkor jó szolgálatot tehet a mélyhűtött változata, feltéve, ha nincs agyoncukrozva. Fogyaszthatjuk müzlivel, joghurttal vagy egyszerűen csak magában.

Lencse, a több energiáért
Rostokban és fehérjékben gazdag, kirobbanó, s ami még fontosabb, hosszan tartó energiát biztosít. Magas B-vitamin- és vastartalma védi az izomzatot, rendszeres fogyasztásával hatékonyabban és kitartóbban tudunk sportolni. Energiatartalma igen alacsony, ellenben hosszú időre csillapítja az éhséget. Kipróbálhatjuk leves formájában, amely igazán tápláló és egészséges ebéd lehet, de ugyanilyen pozitív hatásai vannak a lencsesalátának is.

Lencseleves
Hozzávalók 4 személyre:
50 dkg lencse; 4-5 szál sárgarépa, 20 dkg füstölt sonka, 2-3 babérlevél; bors; 2 dl natúrjoghurt; 1 ek. étkezési keményítő; 1 fej vöröshagyma; paradicsom; paprika; ételízesítő.
Elkészítés:
A lencsét megmossuk és feltesszük főni. A sárgarépát és a sonkát apró kockákra vágjuk, a leveshez adjuk, beletesszük az egész hagymát, a paradicsomot és a paprikát, valamint a babérleveleket. Megszórjuk ízlés szerint ételízesítővel vagy adhatunk hozzá egy húsleveskockát is, borsozzuk, majd miután minden puhára főtt, a joghurtot simára keverjük az étkezési keményítővel, és a leveshez adjuk. Összeforraljuk, és tálalhatjuk.