• Betüméret növelése
  • Feliratkozás a Szabd Fold Online hírcsatornára
  • Cikk nyomtatása

Edzés meditációval

Egyre több sportoló alkalmazza teljesítményének fokozására a meditációt, ami adottságainak kibontakoztatásában és gátlásainak megszüntetésében segíti elsősorban.

Mi a meditáció?
A meditáció a latin meditari szóból származik, jelentése: eljutni a középponthoz. Olyan lelkiállapotra utal, amikor testünket tudatosan „kikapcsoljuk”, s szellemünket átengedjük a végtelen nyugalomnak és harmóniának. Az élményt megváltozott tudati állapotnak is nevezzük. Számos nagy vallásban gyakorolnak rituális meditációt. Ebben az állapotban egyetlen dologra összpontosítunk, s ezáltal világosan meg tudjuk ítélni az összes többit.

Edzés előtti gyakorlat

Körülbelül 10 perccel az edzés előtt keressen egy nyugodt és csendes helyet.

1. Helyezkedjen el kényelmesen!
2. Egyenes háttal üljön!
3. Tűzze ki céljául, hogy erre a kis időre félretesz minden problémát!
4. Csukja be a szemét!
5. Lazítsa el arc- és állizmait!
6. Szabályozza a légzését! Egyenletesen lélegezzen!
7. Ismételje magában: „Örülök ennek a csodálatos ellazultságnak, amely átjárja az egész testemet. Érzem, ahogy a friss erő megtölti minden sejtemet. Nagyon energikus vagyok, bármikor készen állok a legjobb teljesítményemet nyújtani. Olyan jól érzem magam, mint még soha.”
8. Számoljon 3-ig, azután nyissa ki a szemét.

Hogyan javítja a teljesítményünket?
Dr. William S. Kroger, a sportteljesítményt javító hipnózis képviselője szerint a gyakorlatok nagy része önhipnózison alapul, melynek során közvetlenül az elalvás előtti ellazult tudatállapot jelenik meg. Az Egyesült Államokban végzett kutatásai során egy futót vizsgált, aki gyengébb volt társainál. Placebót adott neki, amiről azt állította, hogy olyannyira fokozza majd a teljesítményt, hogy biztosan legyőzi az ellenfeleit. A meditatív befolyásolás eredménnyel járt: a futó folyamatos sikereket ért el . A sportoló versenyformába hozásában szinte sohasem csupán a megfelelő edzés játszik főszerepet: a legfontosabb a belső hozzáállás, a cél követése és a rendíthetetlen hit a győzelemben.

Koncentráljon!
A koncentráció egyik hasznos módja, ha valamilyen tárgyat magunk elé képzelve élénken, a legaprólékosabb részletekkel együtt jelenítünk meg. Az önmagunkra összpontosítás különösen fontos, ha átlagon felüli eredményeket szeretnénk elérni. Képzeljük el, hogyan fogunk edzeni, versenyezni és győzni. Aki erőteljesen fantáziál a sikereiről, az egész biztosan sikeres is lesz.

Címkék: Életmód | Testünk